دین موسی، قربانی واژه صهیونیسم

رژیم اشغالگر قدس برای رسیدن به اهداف سیاسی خود در خاک فلسطین از هر ابزاری از جمله تمسک به اصول دین یهود و حتی تحریف آن استفاده می کند و در حق پیروان دیگر ادیان یعنی فلسطینی های مسلمان مرتکب ستم می شود.
به لحاظ دینی ادعاهای رژیم صهیونیستی بر سه محور وعده الهی‘ قوم برتر و سرزمین مقدس بنا شده است. بر مبنای این ادعاها خداوند‘ بنی اسراییل را به عنوان قوم و امت برتر شناسانده و بازگشت به سرزمین مقدس را به آنها وعده داده است.
در واقع سردمداران دینی ‘ فکری و سیاسی رژیم صهیونیستی مدعی تحقق وعده الهی از طریق تاسیس جامعه و دولت یهود در خاک فلسطین هستند و لازمه یا اقتضای این کار این است که ادیان دیگر مانند مسیحیت و بخصوص اسلام و نمادها و شعائر آن مانند مسجد و اذان نباید در فلسطین وجود و حضور داشته باشند.
در این ارتباط شهرک نشینان یهودی و گروه های صهیونیستی‘ دوشنبه گذشته به کمک پلیس شهر ‘یافا’ در جنوب فلسطین اشغالی اذان گفتن در مسجدهای این شهر قدیمی مانند مسجد بزرگ ‘الجبلیه’ را ممنوع کردند.
پایگاه اینترنتی الجزیره گزارش کرد که این گروه ها با گرفتن حکم از پلیس یافا اذان گفتن را ‘غیرقانونی’ عنوان کرده و مدعی شده اند که صدای بلند اذان موجب آزار و اذیت پیروان دین یهود می شود.
بر اساس این گزارش‘ نیروهای امنیتی و انتظامی یافا امامان جماعت مسجد های این شهر از جمله ‘ احمد ابوعجوه’ امام مسجد الجبلیه را احضار و به آنان تفهیم کرده اند که در صورت پخش اذان‘ بازداشت ‘ محاکمه و زندانی می شوند.
ابوعجوه در گفت وگو با الجزیره‘ اقدام پلیس یافا را نژادپرستی و سوء استفاده رژیم صهیونیستی از دین یهود دانسته و گفته است که از ابتدای ظهور اسلام و گرایش ساکنان یافا به این دین‘ همه روزه صوت اذان به عنوان یکی از مهم ترین شعائر اسلامی از مساجد پخش می شده و هیچ مزاحمتی برای یهودیان نداشته است.
مطابق اسناد و کتاب های تاریخی ‘ یافا قبل از مهاجرت تدریجی و طراحی شده یهود به فلسطین و پیش از تاسیس غیرقانونی رژیم صهیونیستی‘ مسلمان نشین بوده اما پس از آن و بر اساس طرح های استعماری انگلیس و سازمان های صهیونیستی‘ یهودیان اکثریت را به دست آورده اند.
بلند بودن صدای اذان و ایجاد مزاحمت برای یهودیان ‘ بهانه سردمداران مذهبی‘ سیاسی و نظامی تل اویو است و ممنوع شدن آن در یافا که در سال 1948 میلادی (1327 خورشیدی) اشغال شد در راستای تغییر هویت تاریخی این شهر و انجام عملیات ‘یهودی سازی کامل فلسطین’ صورت می گیرد.
در همین ارتباط‘ ماموران پلیس رژیم اشغالگر قدس‘ سپیده دم سه شنبه گذشته با بولدوزر‘ یک مسجد را در شهر ‘رحات’ در جنوب فلسطین اشغالی ویران و ادعا کردند که ساخت این مسجد‘ ‘غیرقانونی و بدون کسب مجوز’ بوده است.
به گزارش خبرگزاری ملی فلسطین ‘یوسف ابو جامر’ سخنگوی شاخه محلی جنبش اسلامی، که در سرزمین اشغالی در سال 1948 ‘اسراییل’ فعالیت می کند‘ گفت : ماموران پلیس رژیم صهیونیستی صبح زود به مسجد یورش برده و کسانی را که سرگرم ادای نماز بودند دستگیرکرده و به خارج شهر بردند و پس از پایان عملیات تخریب مسجد آنان را آزاد کردند.
از دید صهیونیست ها نه تنها بانک اذان و وجود مسجد در شهرهای کوچک فلسطین اشغال شده‘ ‘غیرقانونی’ است که به ادعای آنها حتی مسجدالاقصی‘ نخستین قبله مسلمانان‘ در شهر بزرگ بیت المقدس غیرقانونی است زیرا بر ویرانه های هیکل (معبد سلیمان) ساخته شده و بازسازی این معبد در گرو تخریب این مسجد و اخراج یا مهاجرت جمعی مسلمانان از این شهر مقدس است.
سردمداران و منابع رسمی رژیم اشغالگر قدس هیچ گاه به حق وجود و موجودیت
مستقل مسلمانان در سرزمین فلسطین اعتراف نکرده اند زیرا در این صورت مجبورند به حقوق آنان مانند داشتن مسجد و موذّن اعتراف کنند.
اعتراف به حقوق مسلمانان‘ مبارزه شان برای رفع غصب سرزمین فلسطین‘ ظلم و نژادپرستی را مشروع جلوه می دهد که این موضوع با پدیده صهیونیسم و روایت مذهبی و رسمی این پدیده از تاریخ‘ متناقض است.
در روایت رسمی صهیونیسم و رژیم صهیونیستی از تاریخ‘ ساکنان مسلمان فلسطین در دوره حکمرانی سلسله عثمانی‘ ابتدا به ‘پناهندگان’ و پس از جنگ سال 1948 به ‘افراد پراکنده ای که زمین های خود را در سرزمین موعود یهودیان رها و فرار کرده اند و خود دست به مهاجرت جمعی زده اند’ تعبیر شده است.
پژوهشگران مستقل و حتی برخی محققان منصف یهودی روایت ‘مهاجرت جمعی مسلمانان’ را زیر سوال برده اند و به این ادعای رژیم اشغالگر قدس که آنان خود به خود و به شکل ارادی یا به دعوت شاهان و امیران عرب‘ خاک فلسطین را ترک کرده اند‘ خدشه وارد کرده اند.
برای نمونه ‘ایلان بابی’ استاد علوم سیاسی دانشگاه حیفا در ‘اسراییل’ می گوید: اسناد و مدارک مربوط به جنگ سال 1948 اثبات کرده که صهیونیست ها برای اخراج فلسطینی ها دست به کشتار زده اند و قصه فلسطین‘ قصه مصیبت و فاجعه است.
صهیونیست ها اکنون نیز برای تداوم مهاجرت و کوچ اجباری مسلمانان و عینیت یافتن طرح ‘یهودی سازی فلسطین’ به تخریب مسجد‘ تحریم اذان و کشتار و فاجعه دست می زنند.
‘یهودی شدن فلسطین’ چیزی جز یک فاجعه انسانی نیست که بر ساکنان اصلی این سرزمین یعنی مسلمانان و کنعانیان فرود آمده و این فاجعه مطابق نقشه ای صورت می گیرد که پدیده و جنبش سیاسی صهیونیسم ‘ گروه های افراطی صهیونیستی و پشتیبانان قدرتمند آن ها مانند انگلیس از قبل تهیه کرده اند.
در اجرای کامل این فاجعه‘ متاسفانه توازن قوا و شرایط منطقه ای و بین المللی در خدمت صهیونیسم و سازمان ها و گروه های وابسته به این جنبش سیاسی و نژادی است و صهیونیسم از هر روشی بویژه روش دینی برای رسیدن به اهدافش در فلسطین استفاده می کند.
به دلیل گسترش و تعمیق فاجعه انسانی در سرزمین فلسطین و اجرای طرح یهودی سازی این سرزمین بخصوص از طریق توسعه شهرک سازی در قدس و کرانه باختری رود اردن‘ می توان گفت که منطقه خاورمیانه در قرن 21 نیز که 10 سال از آن گذشته است روی صلح ‘ آرامش و امنیت نخواهد دید مگر این که مشکل و ‘بحران فلسطین’ از طریق تاسیس کشور مستقل فلسطینی به مرکزیت بیت المقدس‘ حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code