نشست فرهنگ و زبان در نگاه الهیات اجتماعی

به گزارش باشگاه اندیشه به نقل از خبرنگار گروه اندیشه فارس؛ نشست فرهنگ و زبان در نگاه الهیات اجتماعی توسط گروه پژوهشی جامعه شناسی ادیان پژوهشکده مطالعات اجتماعی با همکاری گروه جامعه شناسی کشورهای اسلامی انجمن جامعه شناسی ایران در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود.

در نشست فرهنگ و زبان در نگاه الهیات اجتماعی حمید پارسانیا، بیژن عبدالکریمی، سیدحجت مهدوی سعیدی، داود مهدوی‌زادگان، سیدمحمد ثقفی، بهمن اکبری، قادر فاضلی، و سیدجواد میری پیرامون موضوع نشست به گفت‌وگو خواهند نشست.

سیدجواد میری درباره ضرورت برگزاری این نشست چنین نگاشته است: «فرهنگ، نژاد و زبان در روایت قرآن چگونه پردازش شده است؟‌ در سوره‌های گوناگون قرآن بحث از زبان و فرهنگ و رنگ و نژاد ذیل مفهوم “لتعارفوا” مفهومینه شده است و تمایزات و تفاوت‌ها به عنوان “آیات” (نشانه‌های درک و راه‌های رسیدن به الوهیت) معرفی شده‌اند. حال اگر فهم قرآنی از تفاوت‌های زبانی و تمایزات فرهنگی در تمدن اسلامی بر چنین جهان‌بینی استوار است، آن‌گاه ضدیت با آموزش زبان‌های غیرفارسی و رشد ادبیات غیرفارسی در ایران مبتنی بر چه نگاهی است؟ در این نشست از منظر الهیات اجتماعی به این بحوث خواهیم پرداخت.»

این نشست شنبه ۴ اسفند ۹۷ ساعت ۱۳ برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code